Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: KIO oddala odwołania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
29-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel KDP: KIO oddala odwołania
wiz. CPK
Odwołania wniesione przez dwóch uczestników przetargu na budowę tunelu KDP w Łodzi okazały się nieskuteczne – informuje spółka CPK. Oznacza to, że można podpisać umowę z firmą PORR, której ofertę zamawiający ocenił jako najkorzystniejszą.

Oferty w przetargu na budowę tunelu kolei dużych prędkości pod centrum Łodzi otwarto w grudniu ubiegłego roku. Oprócz PORR o kontrakt ubiegały się (w kolejności od najtańszych ofert): Gülermak, China Harbour Engineering, NDI oraz konsorcjum Torpol – Mirbud. Warto podkreślić, że wszystkie oferty mieściły się w kosztorysie inwestorskim (2,8 mld zł brutto).

W kwietniu CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę. Była nią propozycja z najniższą ceną, złożona przez PORR. Od decyzji tej dwóch uczestników przetargu złożyło jednak odwołanie. Zostały one jednak oddalone przez Krajową Izbę Odwoławczą.


Przypomnijmy: łódzki tunel KDP będzie elementem linii dużych prędkości „Y” Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław/Poznań oraz transeuropejskiego szlaku Morze Północne – Morze Bałtyckie (jednego z najważniejszych korytarzy sieci bazowej TEN-T). Wyjście tunelu na powierzchnię znajdzie się na południowy zachód od Łodzi Kaliskiej, w okolicach osiedla Retkinia i istniejącej linii kolejowej 14. Dalej trasa poprowadzi na zachód – w stronę Sieradza, za którym znajdzie się rozwidlenie w kierunku Poznania i Wrocławia.

Tunel KDP w Łodzi to druga tego typu inwestycja w mieście. W odróżnieniu od budowanego przez PKP PLK i skoordynowanego z omawianą inwestycją tunelu średnicowego tunel dużych prędkości będzie przeznaczony głównie dla pociągów dalekobieżnych, w tym przede wszystkim KDP. Na terenie miasta szybkie pociągi będą zatrzymywać się tylko na dworcu Łódź Fabryczna.

Drążenie tunelu ma rozpocząć się w ostatnim kwartale roku 2026. Obecnie na końcowym etapie jest wzmacnianie fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, prowadzone przez firmę Keller Polska, oraz prace Budimexu przy budowie komory startowej dla tarczy TBM na Retkini. Rozpoczęła się też podzielona na dwa etapy realizacja komory odbiorczej na zachód od stacji Łódź Fabryczna oraz badanie stanu technicznego budynków nad przyszłą podziemną linią.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5